Kronisk smerte – en folkesygdom

Sundhedsstyrelsen har igennem de sidste år haft kampagner, der skal skabe dialog og aflive de myter og fordomme, som personer med kroniske smerter møder i deres hverdag.

1,3 millioner danskere, der svarer til 1 ud af 5 personer, lever i dag med kroniske smerter. Og det er ikke nødvendigvis altid noget man kan se.

I Kiropraxis vil vi gerne støtte kampagnen og hjælpe med at sætte fokus på problemet. For det kan nemlig være svært at håndtere for både den person, der lever med smerterne og de pårørende. Det kræver ofte professionel hjælp at finde årsagen til tilstanden, da der ofte flere, og ikke mindst til hvad man skal gøre ved smerterne. Lever du selv med kroniske smerter, eller gør en af dine nære? Og er du eller vedkommende i tvivl om, hvordan man kommer videre?

I Kiropraxis har vi en bred vifte af dygtige fagpersoner, der på forskellige måder har ekspertise i at håndtere og behandle mange af de kendte årsager til kroniske smerter. Ofte kræver behandling af kroniske smerter et samarbejde på tværs af flere fagpersoner, og vi arbejder sammen om det fælles mål, som er dit mål.

I Kiropraxis har vi forståelse for, hvor komplekst dette emne er. Du finder adskillige blogindlæg her på siden som kan være relevante afhængig af din individuelle problematik. Blogindlæggene om ’kost’, ’motion’ og ’søvn’ er vigtige for alle med kroniske smerter. Lider du af kronisk smerte og har på et tidspunkt i dit liv haft en mindre eller mere alvorlig hjernerystelse, så læs artikler under ’blog om hjernerystelse’.

Hvad fastholder mennesker i smerte og, hvordan kan du selv og vi kan afhjælpe og håndtere dem? Lad os hjælpe dig med at finde svarene.
Skriv eventuelt en mail på: uffe@kiropraxis.dk

Se sundhedsstyrelsens video om kroniske smerter: