Kontakt

‘Tablet-nakken’: Er DU i fare for at udvikle en hulemands kropsholdning?

Sidder du som mange mennesker også foran en skærm de fleste af dagens timer? Læs med her, for så er du nemlig i farezonen for at udvikle den dårlige kropsholdning, der kaldes for en hulemandsholdning.

Eksempel på den kropsholdning, der hedder en 'hulemandsholdning'

Når vi sidder foran en computerskærm, sker der ofte det, at vores kranie gradvist ender i ekstension (dvs. bagkanten af kraniet ruller bagud/nedad) og vores hage skydes frem (protraktion), og vi udvikler det, som kaldes en ‘hulemandsholdning’. Når vi sidder i denne stilling, skaber det en masse spændinger i nakkeregionen og den bagerste del af kraniet, som kan resultere i hovedpine, smerter i nakken og den øvre del af ryggen.

Øvelser til at afhjælpe dårlig kropsholdning

I denne ultrakorte video kan du lære nogle simple øvelser, der hjælper med at løsne op for spændingerne, og på længere sigt afhjælpe de andre skavanker, som hulemandsholdningen kan forsage: https://zhealtheducation.com/episode-280-neck-tension-pain-relief-drill/

Kontakt

Kiropraxis.dk
Lyngbyvej 43
2100 København Ø
T: 40 70 40 70

M: info@kiropraxis.dk

Telefontid for tidsbestilling:
Mandag-Fredag 8-17.

Afbud skal meldes senest dagen før inden kl. 15.

Find os

Følg os

[buttons]